Forum Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Strona Główna Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców
Dyskusje mieszkańców o Nisku i powiecie


Budowa obwodnicy Niska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Strona Główna -> Inwestycje / Inwestycje drogowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Który wariant obwodnicy jest najlepszy dla Niska i jego mieszkańców? (patrz mapka str 12.)
Wariant I - ST. Wola, przez San, Pysznica, Kłyżów, Zarzecze do DK 19/S19
0%
 0%  [ 0 ]
Wariant II - St. Wola, Elektrownia, Nisko, przez San(obok torów), Kłyżów Zarzecze do DK 19/S19
17%
 17%  [ 7 ]
Wariant III - St. Wola, Elektrownia, Nisko nad Sanem, Wolina do DK 77/S19
57%
 57%  [ 23 ]
Wariant IV - leśny - St. Wola, Huta, Lasem do Nowosielca do DK 19/ S19
25%
 25%  [ 10 ]
Wszystkich Głosów : 40

aniol
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Śro 10:59, 15 Lut 2006    Temat postu: Back to top

Super Nowości:

Czy uda się rozwiązać stalowowolsko-niżański problem komunikacyjny?

Sojusznicy dla obwodnicy

Samorządy obydwu miast i powiatów nie ustają w poszukiwaniu sojuszników dla koncepcji budowy wspólnej obwodnicy. Koszt jej budowy szacowany jest nawet na 170 milionów złotych. Bez wsparcia budżetu centralnego inwestycja nie ma szans na realizację.

Zarówno Stalowa Wola, jak i mniejsze Nisko, borykają się z problemem natężenia ruchu drogowego. Hutnicze miasto może się wprawdzie pochwalić nową pięciokilometrową obwodnicą, ale jej dobrodziejstwo odczuwają tylko mieszkańcy najstarszej dzielnicy – Rozwadowa. W żadnym stopniu nie ograniczyła ona bowiem ruchu ciężkich pojazdów w centrum miasta.

W o wiele gorszej sytuacji jest oddalone o osiem kilometrów Nisko. Choć ciężarówki muszą omijać jego centrum, to czynią to korzystając z nieprzystosowanej do tego celu drogi osiedlowej. Okoliczni mieszkańcy mają dosyć takiej prowizorki i co jakiś czas grożą blokadą ulicy. Jeśliby do niej doszło, ruch kołowy na trasie wiodącej z Sandomierza do Jarosławia oraz Rzeszowa, zostałby sparaliżowany.

Rozwiązaniem wspólnego problemu miałaby być budowa wspólnej obwodnicy. Droga o długości dwunastu kilometrów połączona zostałaby z obecną obwodnicą Rozwadowa (łączącą Agatówkę z ul. Poniatowskiego) i wiodłaby aż do granic administracyjnych miasta przechodząc w pobliżu mostu na Sanie i krzyżując się bezkolizyjnie z torami kolejowymi i ul. Solidarności. Tam połączyłaby się z trasą omijającą Nisko, a jej wylot oraz połączenie z drogą krajową nr 19 ulokowane zostałyby pomiędzy dzielnicą Niska – Warchołami, a Nowosielcem.

Budowa wspólnej obwodnicy mogłaby się rozpocząć już za dwa lata. Mogłaby się rozpocząć, gdyby nie pieniądze, a właściwie ich brak. Według bowiem niektórych szacunków, koszt jej budowy wyniesie nawet 170 mln zł. Na taki wydatek nie stać ani Stalowej Woli, ani też mniejszego Niska.

Inwestycję musi wesprzeć budżet centralny. By tak się stało, samorządowcy z obydwu miast i powiatów próbują znaleźć sojuszników dla swej inwestycji w parlamencie i rządzie. Jednym z nich już stał się poseł LPR Bogusław Kowalski, przewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. Kolejnym będzie prawdopodobnie poseł PiS, Stanisław Ożóg.

– Sporo czasu spędziliśmy nad mapami i planami. Nie mam wątpliwości co do tego, że pan poseł podziela nasze poglądy co do konieczności budowy wspólnej obwodnicy Niska i Stalowej Woli. Ta droga ma dla nas strategiczne znaczenie. Ona doskonale wpisuje się w dynamikę rozwoju całej stalowowolsko-niżańskiej aglomeracji. Trzeba pamiętać, że w tym względzie porozumiały się wszystkie zainteresowane samorządy – mówi wiceprezydent Stalowej Woli, Franciszek Zaborowski, który niedawno przekonywał do inwestycji posła PiS.

Zaborowski jest przekonany, że poseł Ożóg będzie sprzyjał tak ważnej dla całego regionu sprawie. Być może, dzięki takim właśnie ''małym krokom'' uda się doprowadzić do realizacji tej ogromnej drogowej inwestycji.

raks
 
Zobacz profil autora
Nigdy
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 1548
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Sob 22:27, 18 Lut 2006    Temat postu: Back to top

Dosyć dużo o Nisku znaleźć można w ostatnim numerze Tygodnika Nadwiślańskiego. M.in. w artykule pt. "Łabędzi śpiew" autorstwa p. Andrzeja Capigi, który generalnie jest ralacją z sesji budżetowej Rady Powiatu Niżańskiego znalazł się fragment, który szczególnie mnie zainteresował. Otóż w wieloletnim programie inwestycji ujęto 300 tys. zł, które w 2006 roku mają być wykorzystane do przebudowy drogi powiatowej - ul. Tysiąclecia w Nisku.
Chciałoby się powiedzieć - nareszcie. Oraz życzyć znalezienia większych pieniędzy na ten cel i bardzo szybkiej realizacji.
 
Zobacz profil autora
aniol
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Nie 0:55, 19 Lut 2006    Temat postu: Back to top

Własnie co do obwodnicy to w ostatnim Kwartalniku w artykule "Kierunki działań związane z możliwością osiągnięcia szybkich efektów w budowie obwodnicy Niska" przedstawia p. Władysław Krup. W skrócie chodzi o to żeby wykonać pierwszy etap tej dużej leśnej obwodnicy, który zaraz po wybudowniu stał by sie praktycznie obwodnica Niska. Etap I miałby byc cześcia tej obowdnicy ogromnej Niska i Stalowej. Jego przebieg rozpoczynał by sie od drogi nr 19 (Rzeszów - Lublin) w lesie między Niskiem a Nowosielcem, konczył by sie w lesie na wysokości Zakładów Mięsnych, gdzie łączyła by sie z specjalnie przedłużoną ulicą Sandomierską boczną (od torów, w stronę lasu do projektowanej obwodnicy). Koncepcja ciekawa i troche podobna do pierwotnej wersji obowdnicy. Autor analizy stwierdza, na podstawie kosztów budowy obwodnicy Głogowa Młp. że koszt budowy I etapu kosztowałby prawie 19 mln (nie byłoby wiaduktu na przecięciu z ulicą Głowackiego), a koszt przedłużenia Sandomierskie - bocznej (wraz z przejazdem kolejowym strzezonym): 3 mln. Razem koszt budowy tej drogi byłby niższy od kosztu budowy obwodnicy wg wersji pierwotnej projektu GDDKIA. Autor analizy proponuej przyjąc działania które mają doprowadzić do rozpoczęcia prac w roku 2007...

Analiza ciekawa, ale juz dla mnie laika bardzo kulawa... Koszt troche za niskie oraz data chyba za bliska. W Głogowie wycięto kawałek lasy pod budowę obwodnicy, w naszym przypadku 100% I etapu biegnie przez las! A to chyba zwieksza koszt...
 
Zobacz profil autora
niska
Złoty Forumowicz
Złoty Forumowicz



Dołączył: 03 Wrz 2005
Posty: 2269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko

 PostWysłany: Wto 12:13, 01 Sie 2006    Temat postu: Back to top

Miraże drogowe [Sztafeta 27.07]

3 lipca w Rzeszowie marszałkowie województwa podkarpackiego i świętokrzyskiego podpisali umowę w sprawie wspólnej realizacji zadania pod nazwą „Likwidacja barier rozwojowych – most na rzece Wiśle z otwarciem komunikacyjnym na kierunku Rzeszów – Kielce”. A to oznacza tylko tyle... że stalowowolsko – niżańską ideę budowy obwodnicy omijającej te miasta można już tylko między bajki włożyć.
Chociaż plany budowy niżańskiej obwodnicy przez Barce i Warchoły znane są już prawie od trzydziestu lat, to tak naprawdę wszystko zaczęło się wczesną wiosną ubiegłego roku. W marciu 2005r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłożyła w niżańskim magistracie projekt planowanego objazdu, by osoby bezpośrednio tym zainteresowane, to znaczy właściciele pól i posesji, przez które miała przebiegać obwodnica, mogli wyrazić na ten temat swoje opinie. Początkowo wszystko przebiegało nadzwyczaj spokojnie. Co prawda, było kilka rodzin niezadowolonych, ale też sporo osób liczyło, że dzięki temu ich dotąd nieużyteczne grunty nabiorą sporej wartości. I nagle w dzielnicy Warchoły wybuchło społeczne niezadowolenie. Powstał nawet komitet protestacyjny przeciwny budowie tej tzw.małej obwodnicy. Z czasem prostest zaczęły popierać również inne osiedla, m.in. Barce, a nawet mieszkańcy z Tysiąclecia. Sprzeciw był tak silny, że niżański burmistrz Mariusz Kowalik – mimo, że początkowo był za budową tej obwodnicy –wstrzymał decyzję i postanowił poczekać na opinię Rady Miejskiej.
Chcąc oddać sprawiedliwość,należy w tym miejscu wyraznie zaznaczyć, że opór niżanian nie ograniczał się jedynie do protestów. Społeczny komitet zaproponował władzom miejskim i GDDKiA nową lokalizację obwodnicy, która zaczynałaby się na granicy ze Stalową Wolą, a następnie przebiegała lasem wzdłuż linii energetycznej i wychodziła na Warchołach koło kapliczki św. Jana. Niżańscy radni zajęli się tym problemem dopiero 9 września. Nie było jednak na tej sesji gorących i nerwowych utarczek, chociaż na sali obecny był społeczny komitet przeciwny budowie małej obwodnicy, a także nieliczni zwolennicy tej lokalizacji. Należy również dodać, że spotkanie to w zasadzie nie rozwiązało problemu.

Ale czy na pewno?

Uważni słuchacze, którzy wówczas przysłuchiwali się obradom, bez trudu mogli wyciągnąć wnioski i zrozumieć coś, czego wprost nie chciał wtedy powiedzieć mieszkańcom i niżańskim radnym zaproszony na sesję Władysław Kowal, dyrektor rzeszowskiego oddziału GGGKiA. To zawoalowane stwierdzenie brzmiało mniej więcej tak: Nie chcecie, byśmy za nasze pieniądze wybudowali wam obwodnicę przez Warchoły, to nie będziecie jej mieli. Jednak nie liczcie na to, że w przyszłości powstanie obwodnica drogowa omijająca wasze miasto. Pieniądze wydane zostaną na inne cele,wybuduje się ważniejsze drogi, a wy pozostaniecie ze swoimi problemami komunikacyjnymi. Kiedyś, gdy wybudowana zostanie droga ekspresowa, obwodnica niżańska stałaby się drogą lokalną, gminną, tylko na wasze potrzeby. Dyrektor Władysław Kowal powiedział wtedy też – ale już bez owijania w bawełnę – jeszcze inne zdanie: - Negatywna opinia społeczności niżańskiej na temat budowy obwodnicy przez Warchoły, którą w lipcu dostarczył nam burmistrz niżański, powoduje, że wracamy do początku. Nie kwestionuję waszych propozycji przeprowadzenia obwodnicy poza miastem, czyli przez las. Nie twierdzę też, że wasz pomysł, by obwodnica zaczynała się w Stalowej Woli i łączyła się z tak zwaną trasą podskarpową jest zły. Proszę jednak pamietać, że to wszystko wymaga ponownych konsultacji, obliczeń, nowego projektu i wielu innych procedur. Tego nie da się wykonać tak szybko. Proszę też pamiętać, że przestanie niedługo obowiązywać tak zwana „specustawa”, która jest bardzo drastyczna, ale pomaga w budowie dróg. W tej sytuacji, nawet gdyby nie było żadnych problemów, to i tak w najlepszym wypadku nowy projekt obwodnicy byłby zrealizowany najwcześniej w 2017 roku. Te argumenty dyrektora Władysława Kowala nie znalazły jednak posłuchu na sali, a potem i wśród stalowowolsko – niżańskich samorządowców.

Papierowe przymierze

Natomiast niżańsko – stalowowolskiej władzy spodobał się pomysł podsunięty przez komitet protestacyjny. Niżański starosta Janusz Nawrocki i burmistrz Mariusz Kowalik natychmiast podjęli rokowania z Andrzejem Szlęzakiem, prezydentem Stalowej Woli i Bronisławem Tofilem, starostą stalowowolskim. Ogłoszono nawet wspólne stanowisko tych samorządów w sprawie nowych rozwiązań komunikacyjnych w naszym regionie. Został też utworzony związek komunalny Niska ze Stalową Wolą w celu urzeczywistnienia pomysłu budowy tzw. dużej obwodnicy.
Ale to nie jedyna rzecz, która zjednoczyła naszych samorządowców. Okazało się później, że jest to również przymierze w obronie drogi ekspresowej, która w pierwotnych założeniach przyjętych dwa lata temu przez Radę Ministrów, miała łączyć stolicę i centralną część kraju z autostradą A4 w pobliżu Rzeszowa. Droga ta przebiegać miała w pobliżu Niska i dalej prowadzić w kierunku Radomia i Warszawy.
To nie spodobało się sąsiednim powiatom, zwłaszcza mielczanom. Dlatego tamtejsi samorządowcy zaczęli szukać sposobu na zmianę planu w taki sposób, by wspomniana droga ekspresowa poprowadzona została przez ich powiaty, a potem przez most w Połańcu (który trzeba wybudować) i dalej biegłaby przez Kielce i Radom w kierunku Warszawy.

Załatwili po szlachecku

Dziś stało się jasne, kto wygrał te zmagania, a odpowiedź znajduje się w treści umowy podpisanej przez marszałków Leszka Deptułę i Franciszka Wołodźko. Czytamy w niej między innymi: „Nowa trasa będzie stanowić przedłużenie drogi wojewódzkiej nr 764 (dotychczas Kielce – Połaniec) od kilometra 69 w miejscowości Połaniec do kilometra 85 na terenie gminy Tuszów Narodowy na przecięciu z drogą wojewódzką nr 982 (Tarnobrzeg – Mielec). Od tego miejsca trasa wchodzi w obwodnicę wschodnią Mielca (której jeszcze nie ma – przyp.red.). Tak więc długość trasy wynosić będzie 15 kilometrów. Ponadto na połączeniach z drogą krajową nr 79 i drogami wojewódzkimi nr 982 i 983, a także drogą Połaniec – Elektrownia trzeba będzie budować łącznice o długości 2 km. Również do wybudowania na projektowanej trasie są mosty na rzekach: Czarnej, Wiśle, Breniu Starym, Wisłoce. Wyżej wymienione zadanie finansowane będzie w Ramach Programu Operacyjnego Rozwoju Polski Wschodniej na lata 2007-20013”.
Władze Kolbuszowej i Mielca nie ukrywają z tego powodu zadowolenia, a starosta mielecki Józef Smaczny zapytany o to, w jaki sposób udało się im osiągnąć ten spektakularny sukces, odpowiedział żartem: „Polska jest krajem szlacheckim, wszystko zatem zależy od pochodzenia. Czyli, jak się pochodzi, to się załatwi”.
/Janusz Ogiński/
 
Zobacz profil autora
Jedrek35
Forumowicz
Forumowicz



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko Grądy

 PostWysłany: Wto 21:14, 01 Sie 2006    Temat postu: Dzięki Back to top

Wielkie dzieki Niska za te wieści ... ale osobiscie z tego wszystkiego to podoba mi sie tylko stwierdzenie ... „Polska jest krajem szlacheckim, wszystko zatem zależy od pochodzenia. Czyli, jak się pochodzi, to się załatwi”. Sad
 
Zobacz profil autora
Hubert
Złoty Forumowicz
Złoty Forumowicz



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 17:08, 04 Sie 2006    Temat postu: Back to top

niska napisał:
Miraże drogowe [Sztafeta 27.07]

.... A to oznacza tylko tyle... że stalowowolsko – niżańską ideę budowy obwodnicy omijającej te miasta można już tylko między bajki włożyć....

....Chociaż plany budowy niżańskiej obwodnicy przez Barce i Warchoły znane są już prawie od trzydziestu lat, to tak naprawdę wszystko zaczęło się wczesną wiosną ubiegłego roku. W marciu 2005r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłożyła w niżańskim magistracie projekt planowanego objazdu, by osoby bezpośrednio tym zainteresowane, to znaczy właściciele pól i posesji, przez które miała przebiegać obwodnica, mogli wyrazić na ten temat swoje opinie. Początkowo wszystko przebiegało nadzwyczaj spokojnie. Co prawda, było kilka rodzin niezadowolonych, ale też sporo osób liczyło, że dzięki temu ich dotąd nieużyteczne grunty nabiorą sporej wartości. I nagle w dzielnicy Warchoły wybuchło społeczne niezadowolenie....

I tak to dzięki jednemu proboszczowi budowa obwodnicy została odłożona na przyszłe dziesięciolecia.
 
Zobacz profil autora
bolek
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Sob 21:44, 05 Sie 2006    Temat postu: Back to top

ten proboszcz ma juź wrobioną opinię człowieka, któremu wszystko się nie podoba i jest wyjątkowym populistą. Nieszczęśąciem jest że nasi wybrańcy( burmistrz, starosta) którym z podatków płaci się na miesiąc po 7 tys. zł nie mają własnego zdania i boją się opini grupki osób. Po to ich wybrano aby wybierali to co dla ogółu jest najlepsze. Jeśli tego nie potrafią to znaczy że się nie nadają na te stanowiska.
 
Zobacz profil autora
Wolak
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko/Kraków
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 8:05, 07 Sie 2006    Temat postu: Back to top

hmm no proboszcz ma opinie jaką ma ale tu miał racje... ja też bym nie chciał żeby w mojej miejscowości (tu np. Warchoły), która jest zacisznym miejscem gdzie ludzie budują swoje domy po to by życ w spokoju ale nie z dala od cywilizacji( bo do centrum Niska droga nie daleka) no i jak już mówiłem nie chciał bym żeby przez sam środek przechodziła obwodnica 2 miast o łącznej liczbie ludzi 170tys...Bardzo mi się podoba ta obwodnica która zaczynała się wraz z Podskarpową a kończyła gdzieś tam w lesie na drodze Nisko-Nowosielec. No ale jest jeszcze jeden problem tą obwodnica jechało by się w strone Rzeszowa a co z kierowcami jadącymi w strone Lublina? będą musieli kawałek zawrócic? wsumie nie jest daleko kawałek miedzy domami przejechać i przez wiadukt. No ale po co tu dużo posać skoro sie podoba wszystkich tlyko nie tym co mają wyłozyć pieniądze... heh mieszkańcom Niska i Stalowej ta obwodnica sie podoba... panu Ślęzakowi i panu Kowalikowi tez odpowiada innym radnym również no ale już tym z tego GGGKiA czy jakos tak juz nie pasuje bo coś tam... Hrm nie da sie zrobić dopiero w 2017... bo to papiery bo to cos tam.. a mnie sie wydaje ze jakby chcieli to juz w 2008 by zaczynali robić no ale to co zrobisz to Polska a nie Francja gdzie wybudowali most miedzy dwoma górami i droga miedzy nimi skróciła sie o godzine.... Polska to też nie Włochy gdzie chcą połączyć Sycylie z Półwyspem Apenińskim... a u nas w Polsce jest z problem ze zbudowaniem ok 10km obwodnicy... hmm ale jest tez coś innego. hmm obydwa miasta nie mają bardzo ogromnych budżetów żeby o tak hopsiup wyłożyć ze swoich kieszeni pieniądze na tę droge bez wsparcia tych wyższych np UE albo GGGKiA. ehh opisałem sie jak głupi i wszystko na marne
 
Zobacz profil autora
jendrek nisko
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 1834
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Wto 1:44, 08 Sie 2006    Temat postu: Back to top

Wolak Razz Rzeczywiscie opisales sie troche i najprawdopodobniej nierozwiaze to sprawy obwodnicy w Nisku . Lepiej i krutko by bylo napisac POLSKIE PIEKIELKO i wszyscy wiedza o co chodzi Razz Pozdrawiam Jendrek Nisko Wink
 
Zobacz profil autora
aniol
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 18:06, 10 Lis 2006    Temat postu: Back to top

SZTAFETA z 2 listopada:

Jak będzie wyglądać wspólna obwodnica Stalowej Woli i Niska?

MINISTER NABUDOWIE

Minister Transportu Jerzy Polaczek wizytował Trasę Podskarpową oraz budowany nad nią wiadukt w ciągu ulicy Polnej w Stalowe Woli. Obecni z nim przedstawiciele GDDKiA mówili przy okazji o tym, jak ma w przyszłości wyglądać obwodnica miasta.
Minister Polaczek przybył do Stalowej Woli przy okazji wizyty w Rzeszowie. Hutniczy gród odwiedził na zaproszenie byłej senator Janiny Sagatowskiej. — Chciałam, żeby osobiście zobaczył stalowowolską obwodnicę. Dzięki temu będzie miał jej obraz i łatwiej będzie ubiegać się o środki na jej dalszą budowę — komentuje Sagatowska.
Polaczek wraz ze swoją świtą zatrzymali się obok budowanego nad obwodnicą, na wysokości Zespołu Szkół nr 3, wiaduktu. Obiekt ma zostać oddany do ruchu w grudniu, ale minister mógł się po nim przespacerować już teraz. Z jego słów wynikało, że Trasa Podskarpowa zostanie w przyszłości zakwalifikowana jako droga ekspresowa S74. - Inwestycje w ramach ciągu drogi S74 są realizowane w terminie, a to dobrze rokuje na pełną realizację tego zadania, dlatego że źródłem jego finansowania są środki krajowe i środki europejskie. Zyska na tym region, dlatego że parametry tej inwestycji to pełnozakresowa droga ekspresowa, dobry przyszły szlak, który obejmie również gospodarczo między innymi Stalową Wolę - mówił minister.
Wraz z nim, obecny na obwodnicy był też Władysław Kowal, dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie. Mówił o tym, jaki kształt ma ostatecznie przyjąć obwodnica Stalowej Woli. -Będziemy kontynuować jej budowę według wariantu kompromisowego. Nie takiego, jaki początkowo my proponowaliśmy i nie takiego, jaki chciała gmina, czyli przez lasy. Obwodnica będzie więc biegła prosto pod skarpą i dopiero na wysokości bloków przed elektrownią, w okolicach ulicy Spacerowej, przejdzie nad drogą krajową i torami wiaduktem. A dalej, będzie przebiegała wzdłuż torów do Niska i z Niska do drogi krajowej „19". Tak więc będzie to wspólna obwodnica Stalowej Woli i Niska - mówił dyrektor Kowal.
Oczywiście, to wszystko wciąż jest tylko na papierze. Najpierw trzeba będzie przygotować dokumentację i wykupić grunty (m.in. od działkowców). A to już zadanie miasta. Jeżeli władzom Stalowej Woli udałoby się to zrobić w przyszłym roku, budowa dalszych etapów obwodnicy mogłaby ruszyć w 2008 roku.
Za to wiadomo już teraz, że, niestety, na pewno nie dojdzie do skutku budowa wiaduktu na skrzyżowaniu Trasy Podskarpowej z bardzo ruchliwą ulicą Brandwicką. - Nie będzie tego wiaduktu, dlatego że większość ruchu z ulicy Brandwickiej przejmie w przyszłości wiadukt w ciągu ulicy Polnej - powiedział SZTAFECIE Władysław Kowal. (tw)
 
Zobacz profil autora
Wolak
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko/Kraków
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pią 19:36, 10 Lis 2006    Temat postu: Back to top

Jest jest jest! Tylko teraz władze ie mają zabardzo czasu na wykupywanie działek od działkowców itd przecież wybory lada dzień... a jakby się pośpiszyli to myśle że do 2010 została by skończona budowa tej obwodnicy...
Teraz pozostaje nam tylko czekać na decyzje władz, a jeśli się one zmienią? może prace poszły by szybciej? albo wogóle nie ruszyły i budowa obwodnicy nakilka dobrych lat została by odłożona?
 
Zobacz profil autora
Jedrek35
Forumowicz
Forumowicz



Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko Grądy

 PostWysłany: Śro 16:11, 15 Lis 2006    Temat postu: ciekawe Back to top

... ciekawe te rozwiązania, wszedzie na swiecie obwodnice prowadzone sa na skraju miast, a tu wyjdzie, ze za lat x okaze sie, ze mamy w środku miast(a) Wink

Obwodnica będzie więc biegła prosto pod skarpą i dopiero na wysokości bloków przed elektrownią, w okolicach ulicy Spacerowej, przejdzie nad drogą krajową i torami wiaduktem. A dalej, będzie przebiegała wzdłuż torów do Niska i z Niska do drogi krajowej „19". Tak więc będzie to wspólna obwodnica Stalowej Woli i Niska - mówił dyrektor Kowal.
Oczywiście, to wszystko wciąż jest tylko na papierze.
 
Zobacz profil autora
oko
Honorowy Obywatel Forum
Honorowy Obywatel Forum



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko

 PostWysłany: Sob 16:26, 06 Sty 2007    Temat postu: Back to top

SZTAFETA

Powiat niżański

Powiat niżański: Kolejna kłoda na drodze do obwodnicy





Powstała nowa przeszkoda w realizacji budowy obwodnicy, której trasa została wytyczona przez niżańsko-stalowowolskich samorządowców. Tak zwana dyrektywa ptasia Unii Europejskiej nakazuje objęcie ochroną ważnych przyrodniczo obszarów. Jednym z nich jest Puszcza Sandomierska, a tamtędy właśnie ma przebiegać obwodnica.



Niżańscy i stalowowolscy samorządowcy od ponad roku próbują wdrożyć pomysł budowy odcinka drogi obwodowej, zaczynającej się w Stalowej Woli, a następnie biegnącej przez las za Malcami aż do połączenia z drogą krajową Lublin – Rzeszów w pobliżu kapliczki św. Jana na Warchołach. Problemem są oczywiście duże koszty, konieczność przeprowadzenia badań środowiskowych, a także wykonanie projektu i dokumentacji technicznej. To wszystko jest jednak do pokonania. Najtrudniejszą sprawą, która do tej pory nie została załatwiona, będzie uzyskanie od Ministra Środowiska zgody na przecięcie zalesionego terenu bardzo uciążliwą i ruchliwą trasą.
Tymczasem do Niska trafił ministerialny program „Natura 2000”, w którym zaplanowano Obszar Specjalnej Ochrony Ptaków obejmujący tereny gminy niżańskiej. Jak uzasadniono, znajdują się tam siedliska 18 gatunków ptaków, m.in. bociana czarnego, drozda, zięby, orlika krzykliwego. Dokument z ministerstwa wzbudził ogromny niepokój władz Niska. Teraz, problem z uzyskaniem zgody na budowę obwodnicy przez las stanowiący część Puszczy Sandomierskiej może być spory.

– Z tym nie ma żartów – przekonywał radnych na nadzwyczajnej sesji niżański burmistrz Julian Ozimek. – Jeśli teraz nie będziemy starali się przesunąć granic strefy ochronnej, to za jakiś czas może okazać się, że będzie problem z budową obwodnicy Niska. Kłopoty mogą pojawić się też w Nowosielcu, gdzie strefa buforowa spowoduje, że droga ekspresowa S-19 łącząca stolicę i centralną część kraju z autostradą w Rzeszowie, potocznie zwana Via Baltica, będzie przechodziła w przyszłości przez środek Nowosielca. Trzeba przekonać ministerstwo, aby przesunęło strefę.

Niżańscy radni poparli stanowisko burmistrza i w swojej opinii zaproponowali Ministerstwu Środowiska przesunięcie ochronnego terenu o kilka kilometrów na zachód od gminy.

(zi)
 
Zobacz profil autora
Wolak
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko/Kraków
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Wto 16:46, 09 Sty 2007    Temat postu: Back to top

Czasami chciałbym mieszkać w starożytnej Grecji lub Rzymie albo wogóle w prehistori, wynaleźć koło i posługiwać się patykiem w walce z szablozębnymi tygrysami. Ale niestety teraz muszę się zastanawiać dlaczego ludzie są przeciwko ludziom i dlaczego postęp technologiczny poszedł tak daleko i dlaczego jest tam mało obszarów zielonych że trzeba je wszystkie chronić i jeszcze jedno: głowa mnie boli od tych wszystkich politycznych problemów...
 
Zobacz profil autora
Raczyński
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 13 Sty 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Sob 19:58, 13 Sty 2007    Temat postu: Back to top

tekst nieco obciety Very Happy pelna wersja : [link widoczny dla zalogowanych]

Artur Gernand
2007-01-11, ostatnia aktualizacja 2007-01-11 18:45
Pierwsze rozdanie środków z programu regionalnego. Już wiadomo, że 12 projektów na pewno dostanie dofinansowanie. Wśród nich jest m.in. stadion rzeszowskiej Stali, nowoczesny kompleks naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego i ośrodek rehabilitacji dla dzieci i młodzieży.

Kto się już może się cieszyć?

Na liście priorytetowych inwestycji wojewódzkich, które będą finansowane z RPO WP, znalazły się także:

* modernizacja układu komunikacyjnego północnego regionu województwa podkarpackiego (węzeł Stalowa Wola - Nisko) - 24,327 mln euro

* modernizacja układu komunikacyjnego północno-zachodniego regionu województwa podkarpackiego (węzeł Mielec) - 12,1125 mln euro

* modernizacja układu komunikacyjnego północnego-wschodniego regionu województwa podkarpackiego (węzeł Leżajsk) - 10,438 mln euro

* modernizacja układu komunikacyjnego regionu wschodniego województwa podkarpackiego (węzeł Jarosław) - 5,1 mln euro

* dojazdy do przejść granicznych (powiat lubaczowski) 13,7 mln euro

* budowa sieci odprowadzania wód opadowych z terenu Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego zlokalizowanego na terenie gminy Trzebownisko - 5 mln euro

* zagospodarowanie obiektów i terenów wchodzących w skład Zespołu Parków Kulturowych Twierdzy Przemyśl - 5 mln euro
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Strona Główna -> Inwestycje / Inwestycje drogowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 6 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach