Forum Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Strona Główna Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców
Dyskusje mieszkańców o Nisku i powiecie


Budowa obwodnicy Niska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Strona Główna -> Inwestycje / Inwestycje drogowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Który wariant obwodnicy jest najlepszy dla Niska i jego mieszkańców? (patrz mapka str 12.)
Wariant I - ST. Wola, przez San, Pysznica, Kłyżów, Zarzecze do DK 19/S19
0%
 0%  [ 0 ]
Wariant II - St. Wola, Elektrownia, Nisko, przez San(obok torów), Kłyżów Zarzecze do DK 19/S19
17%
 17%  [ 7 ]
Wariant III - St. Wola, Elektrownia, Nisko nad Sanem, Wolina do DK 77/S19
57%
 57%  [ 23 ]
Wariant IV - leśny - St. Wola, Huta, Lasem do Nowosielca do DK 19/ S19
25%
 25%  [ 10 ]
Wszystkich Głosów : 40

esza
Honorowy Obywatel Forum
Honorowy Obywatel Forum



Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Pią 10:17, 29 Cze 2007    Temat postu: Back to top

no autostrada niezła będzie z tej S74 Razz
 
Zobacz profil autora
Smile
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Pią 15:10, 29 Cze 2007    Temat postu: Back to top

Plany, plany, plany..., a kasa ucieka. Szkoda.
 
Zobacz profil autora
oko
Honorowy Obywatel Forum
Honorowy Obywatel Forum



Dołączył: 04 Maj 2006
Posty: 901
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko

 PostWysłany: Śro 19:30, 04 Lip 2007    Temat postu: Back to top

[link widoczny dla zalogowanych]

4 lipca 2007 - 18:00

Stalowa Wola > Jak przebiegnie obwodnica?

Radny Stalowej Woli narysował jak obwodnica miasta powinna biegnąć. Radni przyjęli uchwałę, choć radca prawny odmówił podpisu na niej.


Teresa Darska, radca prawny Urzędu Miejskiego Stalowej Woli, odmówiła podpisania projektu uchwały radnych, którzy chcą zlecenia opracowania piątego wariantu przebiegu obwodnicy. To wyjątkowe zdarzenie w historii miasta. Mimo to radni przyjęli uchwałę.

Specjalne biuro projektowe opracowuje cztery projekty przebiegu obwodnicy, wspólnej dla Stalowej Woli i Niska. Wszystkie warianty zahaczają o działki pracownicze nad Sanem. Grupa działkowców krzywi się na to i znaleźli sojusznika w Januszu Kotulskim, który lansuje piątą trasę przebiegu obwodnicy.

Janusz Kotulski, zastępca przewodniczącego Rady Miejskiej, chciałby, żeby kolejne odcinki obwodnicy nie szły wzdłuż Sanu, tylko odbijały na miasto i szły ulicami Chopina, Przemysłowej, Bojanowskiej, biegły przez hutę i dalej na Nisko. Radny zdołał przekonać komisję gospodarki komunalnej i ta pozytywnie zaopiniowała wniosek.

Zdaniem radcy, projektowanie obwodnicy przez Generalną Dyrekcję Dróg i Autostrad podlega takiej procedurze, przy której uchwała radnych nie ma uzasadnienia. Nie jest to bowiem inwestycja miejska i samorząd może mieć wpływ na przebieg obwodnicy, ale nie taki, że pokaże palcem jaki ma być jej przebieg.

Ponadto obwodnica w wersji Kotulskiego zahaczałaby o Puszczę Sandomierską, co kolidowałoby z obszarem chronionym przez program Natura 2000. Wchodziłaby ponadto w tak zagęszczony teren, jakim jest ulica Przemysłowa, gdzie usadowiło się wiele firm. Aby miała taki przebieg, musiałoby powstać kilka wiaduktów, co znaczenie podniosłoby koszty przedsięwzięcia.

Mimo tego jednak radni na sesji przegłosowali uchwałę. Teraz wiele zależy od stanowiska wojewody, który – jak wykazały ostatnie doświadczenia, prawdopodobnie nie dopatrzy się uchybień w uchwale przyjętej głosami Prawa i Sprawiedliwości. Ciekawe także co zrobi prezydent, któremu radni powierzyli wykonanie uchwały. Jest jej przeciwny i zrobi wszystko, aby została tylko na papierze.
 
Zobacz profil autora
Smile
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 1023
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Śro 19:38, 04 Lip 2007    Temat postu: Back to top

Szkoda, że w tym przypadku mam zdolność przewidywania. Plany, plany, plany...., a kasa...
 
Zobacz profil autora
jendrek nisko
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 1834
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Sob 17:59, 07 Lip 2007    Temat postu: Back to top

No to w tedy by sie wiele ciekawych zeczy dzialo w Nisku Wink Pozdrawiam Jendrek Nisko Wink
 
Zobacz profil autora
Wolak
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko/Kraków
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Śro 9:06, 11 Lip 2007    Temat postu: Back to top

jej.. dali by sobie spokój z tym projektowaniem... zamiast dojsć do jakiegoś porozumienia i wreszcie postawic tę obwodnicę to kazdy chce żeby było po jego myśli...
 
Zobacz profil autora
aniol
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 8:56, 17 Wrz 2007    Temat postu: Back to top

za [link widoczny dla zalogowanych]

Rozpoczęto I etap- konsultacje społeczne tej obwodnicy. Firma projektowa Arcadis Profil przygotowała 4 lokalizacje w 10 wariantach. Niżej Info i mapka niestety kiepskiej jakości:

Ogłoszenie prasowe:

Arcadis Profil Sp. z o.o. Biuro Rzeszów, ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów, działając w imieniu
Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie
informuje, że w ramach opracowywanego

„Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego - Etap I”
zamierza przeprowadzić konsultacje społeczne dotyczące przedsięwzięcia pn.:

„Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik – Przemyśl na odcinku od skrzyżowania z ulicą Chopina w Stalowej Woli do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19”

W związku z powyższym, w dniach od 11.09.2007 do 25.09.2007 w godzinach urzędowania będzie można zapoznać się z opisem inwestycji i planami orientacyjnymi wariantów przebiegu trasy drogi zamieszczonymi na tablicach ogłoszeń w:

Urzędzie Miasta w Stalowej Woli, ul. Wolności 7, 37-450 Stalowa Wola,
Urzędzie Gminy i Miasta Nisko, Plac Wolności 14, 37-400 Nisko,
Urzędzie Gminy Pysznica, ul. Wolności 277, 37-403 Pysznica,
Urzędzie Gminy i Miasta Rudnik nad Sanem, ul. Rynek 40, 37-420 Rudnik nad Sanem,

W ramach opracowanej dokumentacji proponuje się 4 lokalizacje przebiegu drogi w 10 wariantach. Szczegółowy opis poszczególnych wariantów, cele i zakres inwestycji oraz uwarunkowania środowiskowe są do wglądu w wyżej wymienionych Urzędach oraz na stronie internetowej GDDKiA O/Rzeszów.

Wnioski, uwagi i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia, tj. przebiegu wariantów trasy można będzie składać w formie pisemnej do dnia 17.10.2007 r. pocztą na adres: Arcadis Profil Sp. z o.o. Biuro w Rzeszowie ul. Chodkiewicza 7 35-051Rzeszów, przesłać faksem na nr (0-17) 850 19 26, bądź pocztą elektroniczną na adres: [link widoczny dla zalogowanych] z dopiskiem „Konsultacje społeczne”.

Przesłane, podpisane i zaopatrzone w adres zwrotny, uwagi, wnioski i zastrzeżenia, zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione w opracowywanej dokumentacji.

Z przeprowadzonych konsultacji zostanie sporządzony raport, który między innymi, zawierał będzie informację o sposobie uwzględnienia zgłoszonych uwag, wniosków i zastrzeżeń. Raport zostanie podany do wiadomości publicznej. W związku, z tym na złożone wnioski nie będą indywidualnie udzielane odpowiedzi. O miejscu i czasie jego udostępnienia, zainteresowani zostaną powiadomieni na tablicy ogłoszeń w/w Urzędów oraz na stronie internetowej GDDKiA O/Rzeszów.


Opis przedsięwzięcia:

„Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej
Nr 77 Lipnik - Przemyśl na odcinku od skrzyżowania z ulicą Chopina w Stalowej Woli do połączenia z projektowaną drogą ekspresową S-19”

Konsultacje społeczne
1. Prowadzący konsultacje społeczne:
Arcadis Profil sp. z o.o. Biuro Rzeszów, ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów

2. Zleceniodawca konsultacji i inwestor przedsięwzięcia:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów

3. Przedmiot konsultacji:
„Budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik - Przemyśl”

Etap dokumentacji: Studium Techniczno–Ekonomiczno–Środowiskowe - Etap I

4. Termin i miejsce konsultacji społecznych:

W dniach od 11.09.2007 do 25.09.2007 w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli, Urzędzie Gminy i Miasta Niska, Urzędzie Gminy w Pysznicy oraz w Urzędzie Gminy i Miasta w Rudniku nad Sanem w godzinach 7:30-15:00 można zapoznać się z opisami i przebiegami wariantów tras obwodnicy Stalowej Woli i Niska na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowe GDDKiA O/Rzeszów.

5. Termin i adres składania wniosków:

Podpisane i zaopatrzone w adres zwrotny, uwagi, wnioski i zastrzeżenia dotyczące przedsięwzięcia, tj. przebiegu wariantów można będzie składać w formie pisemnej do dnia 17.10.2007r. pocztą na adres: : Arcadis Profil Sp. z o.o. Biuro W Rzeszowie ul. Chodkiewicza 7, przekazać faksem na nr (0-17) 850 19 26, bądź pocztą elektroniczną na adres: [link widoczny dla zalogowanych] z dopiskiem „Konsultacje społeczne”.

6. Cel konsultacji:

Celem prowadzonych konsultacji jest zapoznanie społeczeństwa z wariantami przebiegu obwodnicy Stalowej Woli i Niska oraz uzyskanie opinii lokalnych społeczności w sprawie proponowanych wariantów przebiegu tras.
Uwagi wnioski i zastrzeżenia, zostaną przeanalizowane i w przypadkach uzasadnionych, tj. możliwych do zastosowania ze względów technicznych, prawnych i finansowych, zostaną uwzględnione w wykonywanym opracowaniu. Całość dokumentacji w formie Raportu z konsultacji społecznych zostanie przekazana do Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie do wykorzystania.
W związku z tym na złożone wnioski nie będą indywidualnie udzielane odpowiedzi

7. Opis przedsięwzięcia na terenie Gmin.

7.1. Przedmiot i cel zamierzenia inwestycyjnego

Przedmiotem niniejszego opracowania jest ustalenie przebiegu budowy obwodnicy miasta Stalowej Woli i Niska w ciągu drogi krajowej Nr 77 Lipnik - Przemyśl. Planowane zamierzenie zlokalizowane jest na terenie województwa podkarpackiego, powiat stalowowolski i niżański, gmina: Stalowa Wola, Nisko, Rudnik i Pysznica i będzie przebiegać po nowym śladzie. Początek projektowanej obwodnicy, będący kontynuacją ulicy Podskarpowej, zlokalizowany jest na skrzyżowaniu z ul. Chopina, a koniec w węzłach drogowych projektowanej drogi ekspresowej S-19.
Głównym celem inwestycji jest przejęcie ruchu tranzytowego z drogi krajowej nr 77, a w szczególności ruchu ciężkich samochodów ciężarowych, który obecnie odbywa się ulicami Stalowej Woli i Niska zlokalizowanymi w gęstej zabudowie mieszkaniowej (przez centrum miast). Dodatkowym elementem będzie bezpośrednie skomunikowanie stref przemysłowych Stalowej Woli i Niska z projektowaną obwodnicą z pominięciem ulic miejskich. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu oraz zmniejszy się negatywne oddziaływanie pochodzące od ruchu samochodowego na środowisko (hałas, drgania, zanieczyszczenie środowiska) w miejscowości Stalowa Wola i Nisko.
Ponadto biorąc pod uwagę społeczny wymiar inwestycji, należy wspomnieć, że budowa analizowanego odcinka obwodnicy wpłynie na ożywienie rozwoju gospodarczego regionu.

7.2. Parametry techniczne drogi:

klasa drogi – GP,
prędkość projektowa Vp – 100 km/h dla wariantu 1, Vp – 80 km/h dla pozostałych
ilość jezdni – 1-2,
skrajnia pionowa drogi 4,70m
dopuszczalne obciążenie nawierzchni 115 kN/oś

Budowa obwodnicy m. Stalowej Woli i Niska realizowana będzie jedno lub dwu etapowo w zależności od projektowanej drogi ekspresowej S-19.

7.3. Przebieg odcinka i opis wariantów

Wariant 1 długości 14.3 km

Wariant 1A długości 14.4 km

Warianty 1 i 1A na terenie miasta Stalowa Wola odchodzą od siebie (wariant 1 przechodzi centralnie przez ogródki działkowe, natomiast wariant 1A omija je maksymalnie zbliżając się do oczyszczalni). Obydwa warianty łączą się z drogą powiatową nr 1024R (węzeł Podborek). Warianty te różnią się od siebie parametrami łuków poziomych z R=1250m (wariant 1A) do R=2000m (wariant 1). Na terenie gminy Pysznica trasy wariantów kierują się pomiędzy drogą powiatową nr 1019R Zarzecze – Pysznica- Rzeczyca Długa a rzeką San (przechodząc po terenach zalewowych głównie łąki, pola uprawne). Na wysokości m. Kłyżów oba warianty schodzą się przy linii kolejowej na długości około 1km. Następnie rozchodzą się (łącząc się z istniejącą dr krajową NR 19 (węzłem Kudelki) i dochodzą do projektowanej drogi ekspresowej S-19 (węzeł Zapacz).

Wariant 2 długości 15.4 km

Wariant 2A długości 15.5 km

Warianty 2 i 2A na terenie miasta Stalowa Wola pokrywają się. Ruch samochodowy z centrum m. Stalowa Wola i z Gminy Pysznica, włącza się do projektowanej obwodnicy poprzez drogę powiatową nr 1024R (węzeł Czarnieckiego), zaś ruch towarowy z Huty Stalowa Wola dodatkową drogą dojazdową poprzez skrzyżowanie skanalizowane.
Dalej trasy wariantów przechodzą estakadą (około 350m) przez teren elektrowni. Następnie łukiem R=750m omijają tereny zielone przy rz. San kierują się w stronę linii kolejowej Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec. Na tym odcinku rozchodzą się, wariant 2 biegnie wzdłuż linii kolejowej przechodzi przez rz. San i na wysokości m. Kłyżów łączy się z wariantem 1. Natomiast wariant 2A przechodzi przez linię kolejową i kierując się wzdłuż linii energetycznych omija miasto Nisko. Następnie przebiega wzdłuż rz. San, dochodząc do istniejącej drogi krajowej Nr 19 (węzłem Waldekówka). W zależności od podwariantu projektowana trasa przechodzi przez miejscowość Nowa Wieś (pomiędzy zabudowaniami) i dochodzi do drogi ekspresowej S-19 (węzeł Wolina) lub idąc wzdłuż Sanu łączy się z drogą ekspresową S-19 (węzeł Nowa Wieś).

Wariant 3 długości 15.4 km

Wariant 3 na terenie miasta Stalowa Wola częściowo pokrywa się z wariantami 2 i 2A. Ruch samochodowy z centrum m. Stalowa Wola i z Gminy Pysznica, włącza się do projektowanej obwodnicy poprzez drogę powiatową nr 1024R (węzeł Czarnieckiego), zaś ruch towarowy z Huty Stalowa Wola i części wschodniej miasta dodatkową drogą dojazdową w „węźle Solidarność”. Na wysokości Osiedla Laskowiaków odchodzi łukiem R=1250m od w/w wariantów, przechodząc estakadą (około 650m) przez teren elektrowni. Następnie łukiem R=2000m omija tereny zielone przy rz. San, przechodzi pomiędzy zabudowaniami dzielnicy Podsanie, kierując się w stronę linii kolejowej Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec. Przechodzi przez linię kolejową i kierując się wzdłuż linii energetycznych omija miasto Nisko idąc wzdłuż rz. San, dochodząc do istniejącej drogi krajowej (węzeł Waldekówka). W zależności od podwariantu projektowana trasa przechodzi przez miejscowość Nowa Wieś (pomiędzy zabudowaniami) i dochodzi do drogi ekspresowej S-19 (węzeł Wolina) lub idąc wzdłuż Sanu łączy się z drogą ekspresową
S-19 (węzeł Nowa Wieś).

Wariant 4 długości 15.3 km,

Wariant 4A długości 15.3 km,

Wariant 4B długości 14.8 km,

Wariant 4C długości 15.2 km,

Wariant 4D długości 14.7 km,

Warianty 4,4A,4B,4C,4D na terenie miasta Stalowa Wola pokrywają się. Ruch samochodowy z centrum m. Stalowa Wola i z Gminy Pysznica, włącza się do projektowanej obwodnicy poprzez drogę powiatową nr 1024R (węzeł Czarnieckiego). Następnie trasa wariantów przebiega wzdłuż elektrowni i stadionu Sparty przechodząc tunelem pod torami kolejowymi oraz pod ulicami Energetyków i Solidarności. Dalej w „węźle Huta” nastąpi włączenie się ruchu towarowego bezpośrednio z Huty Stalowa Wola. Od tego miejsca warianty rozchodzą się. Warianty 4, 4C i 4D omijają łukiem R=1750m Osiedle Hutników i kierują się w stronę południowo – wschodnią (Puszcza Sandomierska). Wariant 4 biegnie najkrótszą trasą do drogi ekspresowej S-19 (węzeł Nowosielec). Wariant 4C przechodzi w bezpośrednim sąsiedztwie korytarza linii energetycznej a Wariant 4A przebiega po trasie która w najmniejszym stopniu wchodzi w tereny leśne Puszczy Sandomierskiej. Włączenie wariantów 4A i 4D do istniejącej drogi krajowej Nr 19 projektuje się poprzez skrzyżowanie skanalizowane.Warianty 4B i 4C włączają się do istniejącej DK 19 i projektowanej S-19 w „węźle Nowosielec”.

7.4. Powiązania z drogami istniejącymi i obsługa terenów przyległych.

Wariant 1 i [1A] :

- skrzyżowanie skanalizowane z ulicą Chopina (początek obwodnicy)
km 0+000 w układzie lokalnym
- most nad rzeką San
- 4 przejazdy drogowe (różnopoziomowe):
w km 4+100 [4+200] pod drogą powiatową nr 2505R Pysznica - Sudoły,
w km 7+210 [7+240] pod drogą gminną nr 4238002 Olszowiec - Rędziny,
w km 8+710 [8+750] pod drogą gminną nr 4238003 Zasanie - Kłyżów,
w km 10+100 nad drogą powiatową nr 1019R Zarzecze – Pysznica- Rzeczyca Długa,
- 3 węzły drogowe:
- węzeł „Podborek” w km 3+470 [3+600] z drogą powiatową nr 1042R ulica
Czarnieckiego do m. Pysznica,
- węzeł „Kudelki” w km 12+960 [13+220] z drogą krajową nr 19,
- węzeł „Zapacz” w km 14+300 [14+400] z projektowana drogą ekspresową S-19.

Wariant 2 i [2A] :

- 2, [4] skrzyżowania skanalizowane z ulicą Chopina (początek obwodnicy)
w km 0+000 w układzie lokalnym,
w km 3+260 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola,
[w km 8+550 skomunikowanie dojazdu do Zakładu „Tora”],
[w km 9+615 z drogą powiatową nr 1053R],
- most nad rzeką San, [brak]
- estakada dł. około 350m (teren elektrowni)
- 1 przejazd drogowy (różnopoziomowy):
w km 10+100 nad drogą powiatową nr 1019R Zarzecze – Pysznica- Rzeczyca Długa,
[w km 14+790 nad drogą powiatową nr 1058R]
- 3 węzły drogowe:
-węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica
Czarnieckiego do m. Pysznica,
- węzeł „Kudelki” z drogą krajową nr 19, [węzeł „Waldekówka”]
- węzeł „Zapacz” z projektowana drogą ekspresową S-19, [węzeł „Wolina”]

Wariantu 3 :

- 3 skrzyżowania skanalizowane z ulicą Chopina (początek obwodnicy)
w km 0+000 w układzie lokalnym,
w km 8+550 skomunikowanie dojazdu do Zakładu „Tora”,
w km 9+615 z drogą powiatową nr 1053R,
- estakada dł. około 650m (teren elektrowni)
- 1 przejazd drogowy (różnopoziomowy):
w km 14+790 nad drogą powiatową nr 1058R
- 4 węzły drogowe:
- węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica Czarnieckiego
do m. Pysznica,
- węzeł „Solidarności” w km 3+400 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola,
- węzeł „Waldekówka” w km 12+475 z drogą krajową nr 19,
- węzeł „Wolina” z projektowana drogą ekspresową S-19.


Warianty 4,4A,4B,4C,4D :

- 2 skrzyżowania skanalizowane (wariant 4,4B,4C):
w km 0+000 w układzie lokalnym z ulicą Chopina (początek obwodnicy)
w km 10+000 z drogą wojewódzką nr 872 Baranów San. – Majdan Królewski,
- 3 skrzyżowania skanalizowane wariant 4A,(4D):
w km 15+300 z drogą krajową nr 19, (w km 14+700)
- 2 tunele:
pod ul. Energetyków
pod linią kolejową normalnotorową Stalowa Wola Południe - Zwierzyniec
- 1 przejazd drogowy (różnopoziomowy):
w km 6+670 nad drogą Chylańską (warianty 4A,4B,4C,4D)
- 3 węzły drogowe (4,4B,4C):
- węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica
Czarnieckiego do m. Pysznica,
- węzeł „Huta” w km 4+850 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola,
- węzeł „Nowosielec” z projektowana drogą ekspresową S-19, koniec w/w wariantów.
- 2 węzły drogowe (4A,4D):
- węzeł „Czarnieckiego” w km 2+560 z drogą powiatową nr 1042R ulica
Czarnieckiego do m. Pysznica,
- węzeł „Huta” w km 4+850 skomunikowanie dojazdu do Huty Stalowa Wola.

Dla zapewnienia obsługi terenów przyległych do obwodnicy będą zaprojektowane
drogi dojazdowe zapewniające dostęp do drogi publicznej w sąsiedztwie obwodnicy.

7.5. Uwarunkowania środowiskowe

Przedstawione warianty przebiegają na przeważającym odcinku w terenie otwartym o charakterze rolniczym (podmiejskim) o stosunkowo niewielkiej zlokalizowanej poprzecznie zabudowie typu zagrodowego. Zbliżenie do zabudowy mieszkaniowej ma miejsce na osiedlu Na Skarpie w Stalowej Woli ( w wariantach 2,3,4 ).
Warianty 1,1A,2,2A,3 nie przechodzą przez tereny leśne.
Warianty 4,4A,4B,4C,4D w ~60% swojej długości przechodzą skrajem Puszczy Sandomierskiej.
Żaden z wariantów nie koliduje z pomnikami przyrody oraz stanowiskami roślin chronionych.

Wpływ projektowanej obwodnicy na ludzi:
Wszystkie warianty projektowanej obwodnicy omijają centra miast, przebiegając bądź po terenach podmiejskich z luźno rozrzuconą zabudową mieszkalną, bądź przez tereny upraw rolnych, lokalnie nieużytków. Lokalne zbliżenie do zabudowy zwartej występuje przy osiedlu nad Skarpą w Stalowej Woli ( odl. 200-300m).
Na obecnym etapie opracowania nie da się jednoznacznie stwierdzić czy proponowane warianty nie spowodują pojedynczych wyburzeń budynków mieszkalnych.

Niekorzystny wpływ związany z hałasem i zanieczyszczeniem powietrza będzie występował w w/w miejscach oraz w miejscach przekroczeń istniejących dróg, przy których zlokalizowana jest zabudowa.
Projektowana obwodnica poprawi zdecydowanie warunki bytowe mieszkańców centrum miejscowości Stalowa Wola i Niska mieszkających przy istniejącej drodze krajowej Nr 77.

Wpływ projektowanej obwodnicy na zwierzęta:
Nowa droga dzieląc tereny podmiejskie i rolnicze, zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie miast Stalowa Wola i Nisko, stanowi w niedużym stopniu barierę ekologiczną dla różnych gatunków zwierząt.

Wpływ projektowanej obwodnicy na rośliny i gleby
Trasa obwodnicy w wariantach 1-3 przebiega na terenie otwartym głównie po terenach zalewowych (łąki i użytki rolne). Warianty 4,4A,4B,4C,4D przechodzą na około 60% długości bezpośrednio przez tereny Puszczy Sandomierskiej.
Obszary gleb/gruntów rolnych chronionych występują po trasie Wariantów 1, 1A (gmina Pysznica).

Wpływ na wody powierzchniowe i podziemne
W obszarze trasy wszystkich wariantów znajdują się Główne Zbiorniki Wód Podziemnych (GZWP – 425 ONO).
Wprawdzie drogi nie mogą być uważane za ważne źródło zanieczyszczeń wody, niemniej jednak zawsze należy brać pod uwagę, że szkodliwe substancje przedostające się z różnych źródeł, rozpatrywane łącznie, mogą spowodować przekroczenie wartości dopuszczalnych.
W związku z tym konieczne będzie zastosowanie odpowiednich zabezpieczeń.

Wpływ na krajobraz
Niweleta drogi będzie dostosowana do istniejącego terenu w związku z czym projektowana droga nie będzie w istotny sposób ingerowała w krajobraz.

Wpływ na zabytki i stanowiska archeologiczne
Trasy wariantów nie przebiegają bezpośrednio w pobliżu obiektów zabytkowych.
Na wysokości Os. Laskowiaków w m. Stalowa Wola na trasie wariantów: 2,2A,3,4,4A,4B,4C,4D znajduje się stanowisko archeologiczne.
Z uwagi na możliwość występowania innych stanowisk może być konieczny niezależny program badań i nadzoru archeologicznego.

Uwaga:
Dodatkowych informacji w sprawie prowadzonych konsultacji i proponowanych wariantów przebiegu obwodnicy udzielać będzie:

Arcadis Profil sp. z o.o. Biuro Rzeszów, ul. Chodkiewicza 7, 35-051 Rzeszów



MAPA:


[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
aniol
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Pon 10:20, 17 Wrz 2007    Temat postu: Back to top

Na nowo rozpoczęła się karuzela procedur związanych z budowa obwodnicy. Patrząc na warianty przygotowane przez firmę projektową, według mnie najlepszym rozwiązaniem, będzie droga nad Sanem, kończąca się w Wolinie(zielony na mapie). Trzeba liczyć się z tym że ludzie jadący od Rzeszowa do Stalowej Woli nie będą jechać na obwodnicę aż do Zarzecza jak to jest w jednym wariancie, tylko zwyczajnie skrócą drogę przez Nisko. Podobnie jeśli obwodnica będzie się zaczynała w Nowosielcu, ten kto będzie jechał od Lublina czy nawet od Jarosławia, pojedzie przez Nisko. Obwodnica w wariancie nad Sanem ma tylko jeden minus - kosztowna estakada obok Elektrowni. Prawdopodobnie nie będą burzone żadne budynki. Z resztą inne warianty także są kosztowne - wycinka lasu czy budowa mostu na Sanie wiąże się z podobnymi kosztami jak budowa estakady obok Elektrowni. Dodatkowo taka droga da dostęp do ciekawych terenów nad Sanem w naszym Nisku.
 
Zobacz profil autora
aniol
Administrator
Administrator



Dołączył: 16 Cze 2005
Posty: 4868
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Śro 17:40, 09 Sty 2008    Temat postu: Back to top

GDDKiA w Rzeszowie przygotowała dość obszerena informacje na temat obowdnicy Niska i Stalowej Woli, przeczytac je można klikając na link:

[link widoczny dla zalogowanych]
 
Zobacz profil autora
Hubert
Złoty Forumowicz
Złoty Forumowicz



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 3698
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Czw 20:58, 10 Sty 2008    Temat postu: Back to top

"Lata realizacji: 2012 - 2013"
Trochę odległy ten termin i lokalizacja nieznana...


Ostatnio zmieniony przez Hubert dnia Czw 21:00, 10 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz
 
Zobacz profil autora
artik
Forumowy Weteran
Forumowy Weteran



Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: nisko PL
Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Śro 15:23, 12 Mar 2008    Temat postu: Back to top



NISKO
12 marca 2008 - 0:01

Mieszkańcy nie chcą obwodnicy

Mieszkańcy Woliny, wioski nieopodal Niska, zapowiadają blokadę drogi krajowej nr 77. W ten sposób chcą zaprotestować przeciw nowemu wariantowi obwodnicy.


[link widoczny dla zalogowanych]

Najpierw przeciwko obwodnicy protestowali mieszkańcy Niska. Teraz z nową lokalizacją drogi nie zgadzają się w sąsiedniej Wolinie. (Fot. Bartłomiej Pucko)

Pierwotny projekt zakładał, że nowa droga przetnie kilka dzielnic Niska. Został jednak oprotestowany przez mieszkańców. Projektant wyprowadził więc obwodnicę nad San.

Ostatnio pojawił się jednak nowy wariant - połączenie drogi z trasą krajową 77 pomiędzy Woliną a Nowosielcem.

- Projektanci twierdzą, że taki przebieg obwodnicy akceptują mieszkańcy naszej wioski - mówi Eugeniusz Sujkowski z Woliny. - To bzdura, nikt nas nie pytał o zdanie.

Przebiegu obwodnicy rzeczywiście nikt z mieszkańcami Woliny nie konsultował.

- Radni zaopiniowali pozytywnie poprzednią wersję i ta była omawiana z mieszkańcami - przyznaje Julian Ozimek, burmistrz Niska.

- Opinie mieszkańców Woliny przekażę drogowcom i wspólnie spróbujemy rozwiązać ten konflikt - obiecał.
 
Zobacz profil autora
esza
Honorowy Obywatel Forum
Honorowy Obywatel Forum



Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 836
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

 PostWysłany: Śro 16:59, 12 Mar 2008    Temat postu: Back to top

jakie to przewidywalne bylo Hrm
 
Zobacz profil autora
oohh
Forumowy Weteran
Forumowy Weteran



Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Kobieta

 PostWysłany: Śro 20:04, 12 Mar 2008    Temat postu: Back to top

Z jednej strony to rozwiązanie jest bardzo dobre, a najlepsze to skrzyżowanie drogi 77, planowanej S-19 i obwodnicy. Ten drugi za puszczeniem obwodnicy aż za Woliną wg mnie jest trochę bez sensu bo po co dodatkowy wiadukt nad S-19 budować, a wiele tirów właśnie na tą drogę będzie się najprawdopodobniej kierowało. Ruch niestety by się tam strasznie zwiększył ale to jest najmniejsze zło Za Sanem to też trochę nieopłacalne bo most budować to trudne zadanie i dość kosztowne. ps. Dlaczego znów na zdjęciu są same starsze kobiety? nikogo młodego? Przecież nie ma idealnego rozwiązania i nie będzie, dróg także. Ciekawe ile ich mężowie narzekają na stan dróg i na postępy w ich budowaćWink
 
Zobacz profil autora
jendrek nisko
Żywa Skamieniałość Forum
Żywa Skamieniałość Forum



Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 1834
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Mężczyzna

 PostWysłany: Czw 2:29, 13 Mar 2008    Temat postu: Back to top

Oto jest ,,Polskie piekielko Embarassed ,, zawsze cos komus przeszkadza Wink Pozdrawiam Jendrek Nisko Wink
 
Zobacz profil autora
oral_b
Złoty Forumowicz
Złoty Forumowicz



Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 2168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nisko/Warszawa

 PostWysłany: Czw 11:37, 13 Mar 2008    Temat postu: Back to top

Nowiny napisał:
Pierwotny projekt zakładał, że nowa droga przetnie kilka dzielnic Niska. Został jednak oprotestowany przez mieszkańców. Projektant wyprowadził więc obwodnicę nad San.

Droga nad Sanem wydaje się być najlepszą opcją. Dodam, że jeden ze stalowowolskich radnych pisał gdzieś w internecie, że władzom Stalowej Woli także najbardziej podoba się ta opcja, ale czekają na ustalenia władz Niska. To, że ludzie wcześniej protestowali, to nie ma się czemu dziwić - wcześniejsze warianty zakładały przebieg obwodnicy przez tereny dość gęsto zabudowane a rolą obwodnicy jest omijanie miasta a nie jego przecięcie.

Nowiny napisał:
Ostatnio pojawił się jednak nowy wariant - połączenie drogi z trasą krajową 77 pomiędzy Woliną a Nowosielcem.

Tylko po co ktoś wymyśla jakiś nowy wariant?!? Swoją drogą zupełnie nie rozumiem tego zdania - jak można połączyć planowaną obwodnicę z DK77 między Woliną a Nowosielcem, skoro ta droga przebiega dokładnie przez Wolinę?

Odniosę sie jeszcze do protestów mieszkańców Woliny. Znam spore grono osób z Woliny i ci ludzie od dawna wiedzą, że przez Wolinę ma przebiegać droga ekspresowa (dokładnie koło nasypu kolejowego) i przyjmowali/przyjmują to za fakt. W UMiG Nisko wielu z nich się dowiedziało, że w tamtej części Woliny nie wolno się budować (ba nawet jedni Państwo chcieli zmienić konstrukcję dachu na co nie uzyskali pozwoleń). Problem pojawił się wtedy, gdy jeszcze do trasy ekspresowej nagle chcą dorzucić im obwodnicę - wyobrażacie sobie mieszkanie między drogą ekspresową, dość ruchliwą drogą krajową a obwodnicą? Poza tym dlaczego decydenci nie porozmawiali wcześniej z okolicznymi mieszkańcami? Niedawno mieliśmy taką sytuację i dokładnie pamiętamy jak to się skończyło. Pamiętajmy, że wiele inwestycji da się zrealizować, ale tylko, gdy wcześniej przekona się obywateli - potrzeba odpowiedniej informacji o oddziaływaniu, skutkach i zaletach danej inwestycji, bo inaczej mieszkańcy zawsze będą anty.
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Nisko - forum dyskusyjne mieszkańców Strona Główna -> Inwestycje / Inwestycje drogowe Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 18, 19, 20  Następny
Strona 12 z 20

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach